Palme, Robin

Radical Indifference / 2019

Academic combative punchlines crossing modern hip-hop
(Displacement as a strategy of the underground, cf. Thibaut de Ruyter’s underground project 2019)

Nova Nova Historisches Halogentheater / 2019

Begehbare Installation
Transistorradio, Kopfhörer, Beamer, Monitor,
Video- und Audioabspielgeräte, Halogenstrahler,
Fotokopien von Email-Korrespondenzen

Die Bewegtbildaufnahmen vom deutschen Null-Punkte-Song beim Eurovision-
Song-Contest 1964 in Kopenhagen scheinen durch einen Funkhausbrand auf ewig verloren. In
den Gesangszeilen des Liedes von Nils Nobach „Man gewöhnt sich so schnell an das Schöne“
werden Zusammenhänge von Verlust und Alltäglichkeit des Schönen thematisiert – in gewisser
Weise also eine Prophezeihung des eigenen Abhandenkommens. Der Verlust der Bilder
verschiebt unseren Zugang nun medial und sinnlich in dem Wissen, dass es einmal bewegte
Bilder gab.
Die Installation “Nova Nova” versucht die visuelle Leerstelle durch Variationen, Doppelungen und Abstraktionen aufzugreifen und auf diese Weise, Mehrschichtigkeit und Emotionalität bei der
Annäherung an ein Stück europäische Mediengeschichte Raum zu geben.

Jurassic Canoe(liveset) / 2018

Acousmatic composition for live diffusion with 14 pedals (i.e. stompboxes)
Live at HGB Sommerfest July 2018

Peppers & Lazarettos / 2018

Audio-sculptures
142 marshmallows, 352 licorice, 29 toothpicks

Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (1967) and Lazaretto (2014) are cornerstones of postmodern pop history. Sweets are part of both albums. Jack White‘s vocals on That Black Bat Licorice consists of plenty licore whereas John Lennon is singing about marshmallows in Lucy In The Sky With Diamonds.
Peppers & Lazarettos isolates the sweets as audio snippets and runs these through a spectrum analyzer having activated the peak-hold function. Timebased audio data is hence tranformed to computer images of frequencybased graphs. These images of sung sweets serve as constructional drawing for two frequency-based diagrammatic sculptures consisting of the very sweets. A sugar-based memorial for long gone postmodern pop celebrating Marshall McLuhan.

New Interpolation / 2018

Digital audio (4:10 minutes)
Soundtrack for a science fiction black comedy

Composed, performed, recorded and produced by Dennis Arp and Robin Pame (using additional samples by Lars Muldjord / Bent Bisballe Nyeng)

Vita

www.robinpalme.com

Robin experiments with media, taking special interests in past technologiesnand the aesthetics of fleeting and ephemeral materials. Currently he composes and arranges site-sensitive audio for specific historic playback devices (e.g. german 70ies transistors). Lives and works in Leipzig.

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer

Enregistrer